22 Merkidentiteit tips om de aandacht te pakken

Door Simon Droog — een Nederlandse zelfgeschoolde brand designer uit Barcelona

Op Entrepreneur.com lees ik regelmatig waardevolle en nuttige artikelen over branding en merkidentiteit. Voor jou zeker ook interessant. Daarom heb ik een selectie gemaakt van 5 artikelen met in totaal 22 tips die je helpen de aandacht te pakken met je merk.

Aandachtpakker 1:

5 BRANDING-FOUTEN DIE ELKE BEGINNENDE ONDERNEMER MAAKT, MAAR NIET ZOU HOEVEN MAKEN

atelier pan entrepreneur.com 5 Rookie Branding Mistakes Every Entrepreneur Makes But Shouldn't

— Image: Shutterstock 

Veel startende ondernemers of start-ups zijn nog niet bezig met hun merk of branding. Ze hebben wel wat beters te doen, niet waar? Toch is het beter om hier gelijk vanaf het begin mee aan de slag te gaan, want branding is ook voor kleinere bedrijven belangrijk.

Maar voordat je met je merk aan de slag gaat, let op dat je deze 5 beginnersfouten niet maakt:

  1. Je hebt een amateuristisch logo.
  2. Je merk is niet consistent.
  3. Je hebt geen motto.
  4. Je let niet op je concurrenten.
  5. Je weet niet wie je klanten zijn.

Lees het volledige artikel: 5 Rookie Branding Mistakes Every Entrepreneur Makes But Shouldn't

Aandachtpakker 2:

5 TIPS VOOR HET MAKEN VAN EEN STERKE MERKIDENTITEIT

atelier pan entrepreneur.com 5 Tips for Building a Strong Brand Identity

— Image: Tempura | Getty Images

Is mijn merk nou zo belangrijk? Je merk is alles! Een aantrekkelijk merk is wat ervoor zorgt dat je potentiële klanten lang genoeg geïnteresseerd zijn om te kijken naar wat je te bieden hebt. Je kan je merk zien als een vertegenwoordiger van je bedrijf. De eerste persoon waar mensen mee in aanraking komen als ze in contact komen met je bedrijf — de eerste indruk die mensen krijgen van je bedrijf.

Hier zijn 5 tips om je te helpen bij het opzetten van een sterke merkidentiteit:

  1. Je verkoopt een merk, geen product.
  2. Je merk zou een weerspiegeling moeten zijn van wie je echt bent.
  3. Je bent zo goed als de beelden en de woorden die je gebruikt.
  4. Het is ok om te kiezen voor een rebrand.
  5. Vertrouw niet op korte-termijn trucjes.

Lees het volledige artikel: 5 Tips for Building a Strong Brand Identity

Aandachtpakker 3:

5 TIPS OM OP TE VALLEN MET JE MERK

atelier pan entrepreneur.com How to get your brand noticed

— Image: Shutterstock

Wat doe jij om op te vallen in de massa? Je merk is een weerspiegeling van je identiteit als bedrijf. Daarom wil je dat het uitstraalt wie je bent en wat je doet. En vooral: je wilt dat je bedrijf gezien wordt door de juiste mensen.

Hier zijn een aantal elementen die je kan inzetten om op te vallen met je merk:

  1. Onderscheidend logo
  2. Promotie materiaal
  3. Samenwerking met invloedrijke mensen
  4. Goed ontworpen website
  5. Email marketing

Lees het volledige artikel: How to Get Your Brand Noticed

Aandachtpakker 4:

IN 4 STAPPEN NAAR EEN MERKIDENTITEIT DIE WERKT

atelier pan entrepreneur.com 4 steps to create a lasting brand identity

— Image: Shutterstock

Het is logisch dat MKB eigenaren een merk en branding alleen associëren met grote corporaties. Maar niets is minder waar. Branding zou ook een prioriteit moeten zijn voor het MKB, ondanks dat het een lastig onderwerp is. Waarom het zo belangrijk is? Je merk zorgt ervoor dat mensen je kunnen leren kennen en je gaan vertrouwen. En mensen kopen alleen van je als ze je vertrouwen.

Hier zijn 4 tips voor een merkidentiteit die werkt:

  1. Vind je doel.
  2. Vind je eigen stem.
  3. Maak het kort en bondig en houd het simpel.
  4. Maak je klanten ambassadeurs van je merk.

Lees het volledige artikel: 4 Steps to Create a Lasting Brand Identity

Aandachtpakker 5:

3 VERANDERINGEN IN DE WERELD VAN BRANDING EN MARKETING

atelier pan entrepreneur.com 3 shifts to make your brand effective

— Image: Christian Aslund | Getty Images

De meeste succesvolle ondernemers werken aan lange-termijn oplossingen voor hun merk in plaats van te hopen op direct succes. Deze mindset is essentieel in de wereld van branding en marketing van nu. Je merk is namelijk een optelsom van kleine inspanningen in plaats van één grote campagne.

Hier zijn de 3 veranderingen waar je als ondernemer gebruik van kunt maken:

  1. Iedereen kan tegenwoordig de aandacht pakken, niet alleen de grote corporaties.
  2. Gericht de juiste doelgroep benaderen (als een laser) heeft meer impact dan proberen iedereen te bereiken (als een schot hagel).
  3. Van een sprint naar een marathon. Het opzetten van effectief merk vergt geduld en een lange adem.

Lees het volledige artikel: 3 Shifts to Make Your Brand Effective


PAK DE AANDACHT MET JE WEBSITE

Lukt het je maar niet om de aandacht te pakken met je website? Ontdek 5 praktische tips om je website aantrekkelijker te maken voor je ideale klant. Download nu gratis!

atelier pan hebbes! pak de aandacht met je website gratis ebook

Met plezier,

Simon

Atelier Pan | Brand Design for Conscious Entrepreneurs
Word geloofwaardiger, trek je ideale klant aan en groei met je bedrijf.

PS. DEEL dit artikel met je netwerk door te klikken op de Facebook, LinkedIn, Twitter en Google+ knoppen. Op die manier je mede-wereldverbeteraars ook van dit materiaal mee kunnen profiteren.

Leave a Reply 0 comments